کدهای ناشی از ماتریس وقوع و گراف های خطی گراف های همینگ

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم
  • نویسنده الهه شعبانی
  • استاد راهنما مژگان امامی
  • سال انتشار 1391
چکیده

کدهای ‎ p-‎تایی برای هر p‎اول، ناشی از ماتریس وقوع و گراف های خطی گراف همینگ h(n,m) را مورد بررسی قرار داده و پارامترهای اصلی این کدها شامل مینیمم وزن، بعد و ماهیت کلمات از وزن مینیمم را به دست می آوریم. سپس این کار را به کلاس کلی تری از گراف های h^{k}(n,m)برای n>k> 2 ، تعمیم داده و پارامترهای اصلی کدهای ناشی از ماتریس وقوع h^{k}(n,m) را برای m=2 به دست می آوریم. در انتها کدهای p تایی برای هر p اول، ناشی از ماتریس وقوع، ماتریس مجاورت و همچنین گراف های خطی گراف های ‎8‎ راسی ‎3-‎منتظم را مورد بررسی قرار داده ایم.

منابع مشابه

کدهای دوتایی ناشی از گراف های مثلثی

کد های تولید شده از ماتریس وقوع ساختار های ترکیبی به طور نسبتاً گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است . ارتباط بین طرح ها و کد ها نتایج جالب و مفیدی را فراهم کرده است. بهترین مرجع مورد استفاده در این زمینه کتاب اَسموس می باشد.برای هر p اول، کدهای خطی p-تایی ناشی از طرح های به دست آمده از گراف های قویاً منتظم توسط افراد مختلف بررسی شده است. فیش و دیگران گراف های خطی ناشی از ماتریس وقوع گراف همینگ را مو...

حدس های زیبا در نظریه گراف

به طور قطع، هر آنچه که در ریاضیات مطرح می‌شود الزاماً زیبا نیست. اما با باور به این‏‌که زیبایی در بطن بهترین‌ قسمت‌های ریاضی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا برخی از بهترین حدس‌های مربوط به نظریه‌ی گراف را گردآوری کنیم که با ملاک‌های مختلف زیبایی جور در بیایند.

متن کامل

غلاف کدهای حاصل از ماتریس وقوعی گراف های همبند منظم

فرض کنید c‎ یک کد خطی باشد و دوگان آن را در نظر بگیرید، در این صورت غلاف کد ‎c‎ عبارت است از اشتراک کد و دوگانش را غلاف کد می نامیم.‎ غلاف کدهای حاصل از ماتریس وقوعی گراف های همبند منظم بررسی شده است . غلاف کدهای حاصل از ماتریس وقوعی گراف های همبند منظم روی میدان f‎، به ازای هر عدد اول دلخواه p‎ که p عدد مشخصه میدان است بررسی شده است و بعد غلاف بر حسب بعد فضای سطری ماتریس ‎a+ki‎ روی میدان f، ...

15 صفحه اول

دورهای برداشتنی از گراف ها و دی گراف ها

در این مقاله دورهای برداشتنی بدین معنی تعریف می شوند: اگر f یک کلاس از گراف ها (دی گراف ها) باشد که در خاصیت معینی صدق کند ، g in f دور c در g با گره برداشتنی است هرگاه g-v(c) in f دورهای با گره برداشتنی از گراف ها ی اویلری مطالعه می گردند. ما دورهای با اضلاع برداشتنی از گراف های منظم (دی گرافها) را نیز مطالعه می کنیم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023